שאלות ותשובות

שום דבר! מרגע שהצטרפתם ל- tom,, והגדרתם את הראוטר (נתב) בבית כל הגלישה ברשת ה-WiFi הביתית מוגנת. אין צורך להתקין תוכנת סינון על המחשב או הטאבלט בבית. 

גם אם הצטרפתם ל-tom' סלולרי' מרגע שהתקנתם את האפליקציה ונכנסתם אליה עם שם המשתמש והסיסמא שלכם, הגלישה בסמארטפון של הילד מוגנת.

 

tom שומרת על ילדייך ברשת ולכן ההגנה ברשת הביתית תמיד פעילה. במידה ותהיה מעוניין לבטל את ההגנה תוכל להיכנס לאזור האישי באתר, אחרי שנוודא בעזרת שם משתמש וסיסמא שאתה אבא או אמא, תוכל לכבות את ההגנה בלחיצת כפתור.
גם ב-tom סלולרי אפשר לכבות את ההגנה דרך האזור האישי באתר, אולם אם התקנתם את האפליקציה על הסמארטפון של הילד אנחנו ממליצים להשאיר את ההגנה פועלת.

 

כאשר תכבו את ההגנה בבית היא תשוב לפעול, אוטומטית, אחרי 4 שעות, כדי שיהיה לכם ראש שקט שהילדים מוגנים.
אם תרצו, תוכלו לכבות את ההגנה לפרק זמן ארוך יותר או קצר יותר.

 

לא, עם tom אפשר לגלוש חופשי באינטרנט. אנחנו שומרים על הילדים שלכם מפני חשיפה לתכנים שלא מתאימים להם כמו פורנוגרפיה ואלימות קשה.
במידה ואתם, ההורים, מעוניינים בגלישה לא מוגנת, היכנסו ל'טיימר' באזור האישי שלכם באתר.
בכמה צעדים פשוטים, תוכלו להגדיר מראש ימים ושעות בהם ההגנה תכובה או תדלק אוטומטית. כך, למשל, אתם יכולים לבחור שההגנה תכבה אוטומטית בכל יום בשעה 21:00 ותחזור לפעול למחרת ב-07:00. 

לא. הכניסה לאזור האישי או לממשק הניהול של האפליקציה הסלולרית, היא להורים בלבד והיא מוגנת באמצעות שם משתמש וסיסמא.

ממש לא. השאלה שלכם במקום! הרבה מאוד תוכנות שקיימות היום ומותקנות על המחשב או הסמארטפון מאפשרות לכל מי שיש לו גישה למחשב לדעת לאיזה אתרים גלשתם. אנחנו ב-tom מכבדים את הפרטיות שלכם, אף אחד לא יכול לראות או לדעת לאיזה אתרים גלשתם, והכל בזכות ההגנה החכמה שמותקנת על שרתי האינטרנט של החברה, ולא בתוכנה על גבי המחשב.

אין שום בעיה, ממשק ההגנה  של תום הוא אינטרנטי לחלוטין. אתם, ההורים, יכולים לגשת אליו מכל מקום דרך  האזור האישי באתר האינטרנט של תום. 
לכניסה לאזור האישי לניהול ההגנה בבית לחץ כאן 
לכניסה לממשק ניהול ההגנה במכשיר הסלולרי לחץ כאן

לא. השאלה שלכם במקום! הרבה תוכנות הגנה שקיימות היום מותקנות  על המחשב ועלולות להאט מאוד את מהירות הגלישה. בשונה מתוכנות שמתקינים על המחשב, ההגנה החכמה של tom פועלת על שרתי האינטרנט שלנו. כך, כשאתם גולשים לאתר או סרטון הוא מיד מופיע על המסך שלכם ללא עיכובים, ואתם גולשים מהר, כמו שצריך!

באזור האישי באתר תוכל להיכנס לשירות ה'טיימר'. בעזרת השירות תוכל להגדיר מראש את הימים ואת שעות הגלישה בבית, אפילו לכבות לגמרי את האינטרנט בזמנים שתבחרו.

כמו שאתם כבר יודעים, tom שומר על הילדים שלכם ברשת. ההודעה שקיבלתם נקראת 'דף הגנה' והיא מודיעה לכם שהתוכן שניסיתם לגשת אליו זוהה ככזה שאינו מתאים לילדים. אם אתם תוכלו, כהורים, לרשום את שם המשתמש והסיסמא שלכם כדי לאפשר את הצפייה בתוכן המבוקש. 

 

השירות מבצע מעקב על הרשת החברתית של הילד,  במידה והוא מזהה משהו שעלול להיות 'חשוד' מסיבות של חרמות, הצקות, אלימות, פורנוגרפיה וכו' הוא מעדכן את ההורה באמצעות שליחת הודעה לכתובת המייל שלו. 

תתחדש, אין ספק שעשית את הבחירה הנכונה! באפשרותך להיכנס לאזור שירות ותמיכה, לבחור באופציה של 'הגדרת ראוטרים' (תחת מדריכים טכניים), שם יוצגו בפניך מגוון רחב של מדריכי ראוטרים.
כל שעליך לעשות הוא לבצע את ההוראות שלב אחר שלב לאחר חיבור פיזי של הכבלים.

ניתוקים באינטרנט נגרמים מסיבות רבות, לרוב תקלה מול חברת התשתית.
רצוי לבדוק בעת ניתוק האם קיימות נוריות בנתב או במודם שמתחילות להבהב או לחילופין נכבות. במידה ונתקלתם במקרה זה ככל הנראה קיימת תקלת סנכרון מול חברת התשתית (בזק/הוט) ועליכם לפנות אליהם.

לקוחות בזק יכולים לבדוק את תקינות קו האינטרנט שלהם מבלי להתקשר למוקד בלחיצה על הלינק הבא

 

מהירות הגלישה מושפעת מגורמים רבים, בין היתר מהירות המוגדרת אצל הספק, אצל התשתית, עומסים במחשב, ציוד טכני בעייתי (מודם/ראוטר) וכדומה.
ע"מ לקבל תוצאות מהימנות יש לבצע מס' פעולות לפני בדיקת המהירות:
יש לבצע כיבוי והפעלה למחשב, ולוודא כי אין תוכנות שרצות ברקע ומאיטות את החיבור (כגון תוכנות שיתוף והורדת קבצים).
במידה ויש לכם נתב אלחוטי בבית, יש לנתק את כל המכשירים העלולים להשתמש באינטרנט.
לאחר מכן יש להכנס  לבדיקת המהירות וללחוץ "התחל בדיקה".
לאחר שקיבלנו את תוצאות הבדיקה יש לאמת אותן מול המהירות שקבענו עם נציגי שירות בשיחת המכירה, בדיקת מהירות תקינה היא עד 10 אחוז פחות ממהירות ההורדה או ההעלאה שמגיעה לכם בחבילה.

אינטרנט tom היחיד שיודע לסנן תכנים גם באתרים מוצפנים, אלו הם אתרים שכתובתם מתחילה ב-https .

אם אתה מקבל הודעת שגיאה, זה סימן שהפעלת את ההגנה המוגברת על אתרים מוצפנים מבלי להתקין את התוסף הנדרש במכשיר בו קיבלת את הודעת השגיאה.

באפשרותך להתקין את התוסף (לחץ כאן) או להכנס להגדרות מתקדמות באזור האישי ולכבות את ההגנה המוגברת, עד שתתפנה להתקין את התוסף 

לחץ כאן למעבר למדריך התקנה מפורט

לאחר ההתקנה להיכנס לאפליקציה ללחוץ על תפריט "הגדרות" ושם לבחור באפשרות "בטל מסך נעילה",
במסך הבא יש לאשר את ההודעה.

ניתן גם לקבוע שהמסך  יינעל אחת לחצי שעה חתת "הגדרות"> "ההתקן שלי"> "תצוגה"> "נעילת  מסך"> "כיבוי מסך אוטומטי".
ניתן לראות כיצד ניתן לבצע זאת במדריך הבא

כן. מערכת ההפעלה של המכשיר דורשת התקנת שם משתמש וסיסמה או קוד נעילה כדי לאפשר התקנת תוכנות אבטחה מסוג זה.
אולם, תוכל לאחר ההתקנה להיכנס לאפליקציה ללחוץ על תפריט "הגדרות" ושם לבחור באפשרות "בטל מסך נעילה",
במסך הבא יש לאשר את ההודעה.

הנעילה נשארה משום שהיא הפכה להיות בעצם חלק מהגדרות  המכשיר. 
יש להיכנס להגדרות של המכשיר שלך => אבטחה או מיקום האבטחה => נקה אישורים. 
לאחר מכן, בתוך האבטחה (או מיקום ואבטחה) => נעילת מסך. 
במסך זה תידרש לאמת את הקוד הנוכחי; הכנס אותו ובחר באופציה המועדפת עליך.

על מנת להתקין את המוצר מחדש אחרי פירמוט המכשיר, יש להתחבר עם חשבון ה-Gmail שלך ולהתקין את התוכנה כלקוח קיים.

לא, ניתן לכבות את ההגנה  רק באמצעות שם משתמש וסיסמא בממשק  הניהול באפליקציה וגם דרך המחשב. יש להיכנס לממשק הניהול/אפליקציה, להקיש  שם משתמש וסיסמא ושם ללחוץ על מתג ON/OFF.

במידה וקיבלת הודעה זאת, כנראה שבמכשירך יש גירסת אנדרואיד 4.3 ומעלה. זוהי דרישה של מערכת ההפעלה אנדרואיד.  
יש להכניס לחלונית זו את קוד נעילת המסך אותו יצרת כשהתקנת את היישום.

1. הכנס לממשק ניהול  באמצעות הזנת יוזר וסיסמא. לכניסה לחץ כאן 
2. בחר במסלול ההגנה “חסימה כוללת”. 
3. הכנס לשירות 'רשימה אישית'.  
4. הוסף את האפליקציה של WhatsApp  לרשימה הלבנה.

באמצעות שירות 'רשימה  אישית' תוכל להוסיף אתר לרשימה לבנה ועדיין לסנן אותו.  
אופן תפעול השירות 
1. הכנס לממשק ניהול באמצעות הזנת יוזר וסיסמא. לכניסה לחץ כאן 
2. הכנס לשירות 'רשימה אישית'  
3. בחר את סוג הרשימה הרצוי.  
4. בחירה הוסף => אתר/אפליקציה 
5. הקלד שם האתר לתוך חלונית הטקסט שבהמשך השורה ובחר באפשרות 'מאושר עם סינון' 
6. לחץ על כפתור הוסף

ההגנה של 'tom סלולרי' מאפשרת לך לבחור את רמת ההגנה המתאימה  לצרכיך. לרשותך 3 רמות הגנה:  
רמת הגנה בסיסית 
הגנה ברמה זו תמנע חשיפה לתכנים פורנוגרפיים ואלימות קשה.  
רמה זו מאפשר שימוש באפליקציות חדשותיות, טלוויזיה, רשתות חברתיות, וידאו ועוד.

רמת הגנה בינונית 
ברמה זו ילדך יהנה מהגנה מוגברת בעת גלישה ברשת ובאפליקציות, ולא לא יחשף לתכנים הכוללים גם הלבשה תחתונה.  ברמה הגנה זו ניתן להשתמש ברוב האפליקציות הנפוצות בישראל (פייסבוק, יוטיוב וכדו’).

רמת ההגנה גבוהה 
הגנה ברמה זו תמנע במידה רבה הצגה של לבוש חלקי ותצמצם שידורי טלוויזיה ותכני וידיאו ומיועדת בעיקר למי שמעוניין בתכנים ההולמים אורח חיים דתי-תורני. 
הגלישה למגוון רב של אתרים אפליקציות בנושאי חדשות, כלכלה וספורט, עסקים ואתרים מקצועיים, אתרים לילדים, משחקי רשת, אתרי וידאו המתאימים לקהל שמרני יהיו זמינים ברמת הגנה זו.

כן. אפליקציות אלו  מסוננות ברמה שונה של רגישות על פי רמת  ההגנה אותה בחרת. בכל רמת הגנה תקבל את התכנים בהם קצת אחרת. 
במידה ותרצה לחסום את הגישה לאפליקציות, באפשרותך להכניס אותם לרשימה השחורה שלך ב- 'tom סלולרי'.

לא. 'tom סלולרי' מגן על הילד, גם בגלישה בסלולרי וגם בגלישה דרך רשת WiFi.

כן, באפשרותך לבצע תשלום  באמצעות החשבונית החודשית של tom. להצטרפות חייג למוקד המכירות

1800-222-340

המוצר 'tom סלולרי' מיועד  לשימוש בסמארטפון של הילד בלבד, ולכן לא ניתן להשתמש בסמארטפון של הילד כראוטר כשההגנה פועלת. 
במידה וברצונך להשתמש במכשירך כנקודה כראוטר, עליך להיכנס לממשק ניהול המוצר ולכבות זמנית את ההגנה.

לא. ניתן לכבות זמנית  את ההגנה תוך שימוש בסיסמא ולהחזיר את ההגנה עם תום השימוש ב-VPN.

tom סלולרי תומך במכשירים מבוססי מערכת הפעלה Android גרסה 4.0 ומעלה (סמארטפונים וטאבלטים)

כדי לבדוק אם המכשיר שלכם הוא בעל מערכת הפעלה אנדרואיד מגירסה 4.0 ומעלה יש להיכנס

'הגדרות > אודות', ובאנגלית: Setting > About

בהחלט! בהצטרפות ל-tom סלולרי תהנה משבוע ראשון במתנה. 

ניתן לפנות לנציג  המכירות שלנו לרכישת המוצר בטלפון 1800-222-340, אולם להשלמת ההתקנה נדרש שיתוף  הפעולה של מי שמחזיק את המכשיר פיזית  בידו.

ניתן להסיר את היישום בשתי דרכים:

1. במידה והפעלתם "מניעת הסרה" (פונקציה אותה הפעלנו ע"מ שלא יהיה ניתן להסיר את היישום ללא סיסמא):

יש להיכנס לממשק באמצעות שם משתמש וסיסמא.

בשורה המייצגת את המכשיר הרלוונטי, בצד שמאל, לחץ על הקישור "הצג סיסמא". לאחר מכן יש להיכנס ליישום ע"י הכנסת שם משתמש וסיסמא > ללחוץ על גלגל השיניים "הגדרות" ושם ללחוץ על הכפתור "הסרת תוכנה. במסך הבא יש להזין את הסיסמא המוצגת בממשק הניהול.

2. במידה ולא הפעלתם מניעת הסרה יש להיכנס לחנות ה-Play, לחפש את היישום וללחוץ על "הסר התקנה".

 

הנעילה נשארה משום שהיא הפכה להיות בעצם חלק מהגדרות  המכשיר. 
יש להכנס להגדרות של המכשיר שלך => אבטחה או מיקום האבטחה => נקה אישורים. 
לאחר מכן, בתוך האבטחה (או מיקום ואבטחה) => נעילת מסך. 
במסך זה תידרש לאמת את הקוד הנוכחי; הכנס אותו ובחר באופציה המועדפת עליך.

שים לב! הסרת האפליקציה  באופן זמני אינה מבטלת את המנוי  והתשלום. על מנת לבטל את המוצר עליך ליצור קשר בלינק המצורף

אם אתה סבור, כי סרטון שפורסם בפייסבוק אינו עומד בסטנדרטים הקהילתיים של פייסבוק,
באפשרותך לדווח עליו על-ידי לחיצה על הסמן העליון מצד שמאל  ובחירה באפשרות דווח מתוך התפריט אפשרויות שמתחת לסרטון.    

1. פתח את התפריט 'חשבון' בפינה השמאלית העליונה של פייסבוק ובחר הגדרות חשבון.
2. בחר באפשרות אבטחה מתוך התפריט בצד ימין.
3. לחץ על 'השבת את חשבונך'.

כאשר תשבית את חשבונך, הפרופיל שלך וכל המידע המשויך אליו ייעלמו משירות פייסבוק מיידית. אנשים בפייסבוק לא יוכלו לחפש אותך או להציג פרטים כלשהם שלך.
אם תרצה לחזור לפייסבוק לאחר השבתת החשבון, תוכל להפעיל מחדש את החשבון בכל עת על-ידי כניסה עם כתובת הדוא"ל והסיסמה שלך. הפרופיל ישוחזר בשלמותו (חברים, תמונות, תחומי עניין וכו'). זכור שכדי להפעיל את החשבון מחדש דרושה לך גישה לכתובת הדוא"ל שציינת לצורך כניסה לחשבון.

1. פתח את ההודעה שעליה ברצונך לדווח
2. לחץ על  פעולות בפינה השמאלית העליונה
3. לחץ על דווח על בעיה
4. בחר את הדיווח הנכון

באפשרותך לדווח עליו על-ידי לחיצה על הסרטון / תמונה ובחירה באפשרות דווח מתוך התפריט אפשרויות שמתחת לסרטון/תמונה.  

הסברים להסרת תיוג מתמונה/סרטון/פוסט ניתן למצוא בסרטון הבא,
הסברים לחסימת משתמש בפייסבוק ניתן למצוא בסרטון הבא.

ניתן לצפות בסרטון הבא בו ניתן הסבר מפורט על האפשרויות הקיימות בהגדרות הפרטיות בFacebook

1. עמוד על הפרסום הפוגעני
2. לחץ על 3 הנקודות בצד שמאל תחת הפרסום הפוגעני
3. לחץ על report ובחר את הדיווח המתאים ביותר

על מנת להסיר מידע מתוצאות החיפוש של גוגל - יש להיכנס ללינק הבא: הסרת תוכן מחיפוש גוגל

לדיווח על פגיעה בגוגל מומלץ להפנות למרכז הדיווח של גוגל

בכל פניה על פגיעה ביוטיוב מומלץ להפנות למרכז הדיווח על פגיעות ביוטיוב.
בנוסף, ניתן לדווח על סרטון ספציפי ע"י לחיצה על שלושת הנקודות מתחת לשם הסרטון, ומשם ללחוץ על דווח.
בחלון שנפתח מטה יש לבחור את הדיווח הרלוונטי.

מומלץ להתקין אפליקציית הגנה-                                             
•לאייפון   https://www.lookout.com ניתן להוריד מאפסטור – חינם
•לאנדרואיד - http://free.avg.com/ww-en/homepage   ניתן להוריד מחנות האפליקציות- חינם

יש להיכנס לפרופיל האינסטגרם שלך, שם ללחוץ על התמונה שאותה אתה מעוניין למחוק.
מצד ימין למטה מופיעים 3 נקודות, בלחיצה עליהם יש לבחור "מחיקת תמונה":

instagram

יש להיכנס לתוך קטגורית 'תמונות' בפרופיל הפייסבוק שלך, וללחוץ בפינה הימנית למעלה על העט שמופיע:

ובתפריט שמופיע יש ללחוץ על "מחק תמונה זו".

$inline_script = << var google_tag_params = { edu_pid: 'REPLACE_WITH_VALUE', edu_plocid: 'REPLACE_WITH_VALUE', edu_pagetype: 'REPLACE_WITH_VALUE', edu_totalvalue: 'REPLACE_WITH_VALUE', };

EOL; $element = array( '#type' => 'markup', '#markup' => $inline_script, ); drupal_add_html_head($element, 'jquery-tmpl');